Strona główna | Kursy | Lekcje indywidualne | Galeria | Regulamin | Kontakt
» Witaj na stronie warszawskiej szkoły pływania!

Istniejemy od 1998r, prowadzimy naukę pływania i doskonalenie stylów dla: dzieci od 5 roku życia, młodzieży, dorosłych. Oferujemy: kursy grupowe, naukę indywidualna oraz pływanie sportowe. Zajmujemy się także przygotowywaniem do egzaminu na kartę pływacką i do egzaminu na AWF.

» Zajęcia odbywają się na basenie przy ulicy Inflanckiej 8

UWAGA! Kursy pływania prowadzone będą tylko w małych grupach.

» O mnie

Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, ratownikiem wodnym i instruktorem pływania. Przez ostatnie 12 lat pomogłem setkom osób nauczyć się pływać, kilkoro z moich uczniów zdobywa medale na liczących się zawodach pływackich. Pasjonuję się windsurfingiem oraz wszędzie przemieszczam się rowerem.

» Dlaczego warto pływać?

Umiejętność poruszania się w środowisku wodnym powinna być jedną z podstawowych umiejętności, jakie posiadł człowiek w czasie swego rozwoju. Umiejętność ta pozwala bowiem w sposób bezpieczny podejmować działania rekreacyjne w czasie wolnym. Będzie również świadomie i bezpiecznie korzystał ze sprzętu pływającego, chętniej podejmie aktywność fizyczną związaną ze środowiskiem wodnym od wiosłowania począwszy, poprzez żeglarstwo, surfing, na nurkowaniu i sportach wodnych ekstremalnych skończywszy. Od niepamiętnych czasów, człowiek docenia zbawienny wpływ wody na zdrowie i urodę. Słynny grecki filozof Platon mawiał, że "kto ani czytać, ani pływać nie potrafi, ten urzędu państwowego nie może piastować" i stało się to zasadą ówczesnego życia społecznego. Pływanie jest uważane za najbezpieczniejszą i najbardziej wszechstronną dyscyplinę sportu. Poprawia ogólny stan zdrowia, kondycję oraz wpływa zbawiennie na proporcje naszego ciała. Jest polecane wszystkim – od aktywnych fizycznie, do tych, którzy zaczynają trenować. Podczas pływania nasz organizm uwalnia endorfinę, która wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, likwidując napięcie i stres.

» Zalety pływania

Pływanie pomaga dotlenić i uodpornić nasz organizm, zwiększa wytrzymałość, usprawnia krążenie, pracę serca i płuc. Opóźnia procesy starzenia, także ujędrniając i wygładzając naskórek. Skutecznie wspiera kuracje odchudzające, zapobiega wadom postawy i koryguje je. Dzięki aktywizacji dużej liczby grup mięśniowych harmonijnie rozwija całe ciało. Szczególnie korzystny wpływ ma na ogólny rozwój i sprawność dzieci. Mali pływacy mają lepszą koordynację ruchową, są sprawniejsi i odważniejsi. Lekarze zwracają uwagę na szczególne znaczenie pływania w rehabilitacji osób ze schorzeniami kręgosłupa. W wodzie stawy oraz kręgosłup nie ulegają takim przeciążeniom, jak na lądzie, są rozluźnione, a to niweluje ból i zmniejsza cierpienie. Na odchudzanie Środowisko wodne zmniejsza ciążenie masy ciała. Nawet osoba otyła czuje się w wodzie lekko i swobodnie, a w tym czasie organizm traci znacznie więcej energii niż na lądzie. W trakcie godzinnego pływania w średnio umiarkowanym tempie można spalić nawet 500 kcal. To prawie tyle samo, ile przez dwie godziny szybkiej jazdy na rowerze lub aerobiku. Dla lepszej kondycji Dla podtrzymania kondycji fizycznej warto stosować zasadę 3 x 30 x 130 – tzn. pływać trzy razy w tygodniu, po 30 min, w takim tempie, aby uzyskać przynajmniej 130 uderzeń serca na minutę. Osoby z ambicjami sportowymi powinny zasięgnąć porady kardiologa, aby wykluczyć przeciwwskazania do dużego wysiłku w wodzie, zanim zwiększą obciążenie treningowe. Dla kręgosłupa Plecy wklęsłe (pogłębiona lordoza lędźwiowa): praca nóg do stylu grzbietowego uzupełniona wahadłową pracą nóg do kraula na piersiach lub wariant trudniejszy - praca nóg do delfina; pracę nóg do stylu klasycznego ograniczona do pozycji na grzbiecie Skrzywienie boczne (skolioza): przede wszystkim ćwiczenia asymetryczne, głównie pływanie kraulem i grzbietem jedną lub drugą ręką i nogą.

» Wybierz swój styl...

Wodny aerobik – dla tych wszystkich, którzy nie potrafią pływać, dla osób starszych, w trakcie rehabilitacji oraz kobiet w ciąży i po porodzie Styl klasyczny (“żabka”) – dla osób z nadwagą, przez co najmniej 30 min bez przerwy, dla wzmocnienia odcinka lędźwiowego kręgosłupa Kraul – dla wzmocnienia ramion i barków Styl grzbietowy – wzmacnia mięśnie nóg i brzucha, modeluje łydki, łagodzi bóle pleców Zabierz na basen... Kostium – elastyczny, jednoczęściowy, zabudowany z przodu Okularki – z dobrego silikonu przylegające szczelnie do oczu

» Pływaj:

W grupie – jeśli potrzebujesz mobilizacji Indywidualnie – lekcje z trenerem są dobrym rozwiązaniem, jeśli boisz się wody

» Kiedy zacząć naukę...

Naukę pływania najlepiej rozpocząć w 5, 6 roku życia. Nigdy jednak nie jest za późno, żeby zdobyć tę przydatną umiejętność i nie ma osoby, która nie potrafiłaby się nauczyć pływać! Osobę dorosłą, sprawną fizycznie potrafię nauczyć pływać w 10 godzin. Andrzej Piechociński zaprasza na zajęcia, które odbywają się na basenie przy ulicy Inflanckiej. Istnieje możliwość odbycia lekcji indywidualnej na wybranym przez siebie warszawskim basenie.